Żegnaj szkoło!

Rok szkolny 2019/2020 możemy już uznać za historię. 26 czerwca, choć tym razem w nieco innej formie, uczniowie zakończyli naukę w placówkach oświatowych. Wśród nich znalazła się także grupa przyszłych dekarzy. 24 absolwentów klas dekarskich objętych projektem Zawód Przyszłości Dekarz rozstało się ze szkolnymi murami i wkrótce zaczną swoją pierwszą pracę. Życzymy im (a także sobie), aby pozostali przy wyuczonym zawodzie.

W zakończonym roku szkolnym, w placówkach uczestniczących w kampanii zawód Przyszłości Dekarz uczyło się łącznie 69 uczniów. Aż 24 z nich to uczniowie klas trzecich. Ze względu na sytuację epidemiologiczną, we wszystkich szkołach zakończenie roku odbyło się w nieco innej formie niż zwykle. Zrezygnowano z tłumnych ceremonii z udziałem wszystkich uczniów, a rozdanie dyplomów przebiegało w kameralnej atmosferze – tylko w gronie uczniów jednej klasy.

W ramach stypendium przyznawanego przez Polskie Stowarzyszenie Dekarzy, organizatora kampanii promującej kształcenie branżowe w zawodzie dekarz, wyróżniliśmy 15 uczniów spośród wszystkich roczników. Na stypendia dla najlepszych przekazano w tym roku łączną kwotę 7 500 zł. Środki finansowe na ten cel pochodzą z grantu otrzymanego przez Stowarzyszenie od The Velux Foundations, a także od marki Dakea – organizatora akcji #DumnyDekarz. Absolwenci otrzymali również pożegnalne zestawy upominków, ufundowane przez Partnerów kampanii – firm CREATON, VELUX, BLACHPROFIL 2 i DAKEA.

Nasza kampania trwa dalej – jesteśmy świeżo po naborze do szkół ponadpodstawowych i z niecierpliwością czekamy na ostateczne wyniki rekrutacji. Mamy nadzieję, że już wkrótce będziemy mogli pochwalić się rekordowym – w perspektywie ostatnich lat – zainteresowaniem nauką w zawodzie dekarz. Naszymi działaniami dotarliśmy do kilkuset tysięcy osób z grup docelowych – absolwentów szkół podstawowych i ich rodziców, a reklamy on-line kampanii Zawód Przyszłości Dekarz, promujące naukę zawodu w szkołach uczestniczących w tym projekcie miały aż 2 miliony odsłon!

Ogromne podziękowania należą się Partnerom kampanii – BALEX METAL, VELUX, HANBUD, CREATON, BLACHPROFIL 2 oraz DAKEA. Dzięki ich

wsparciu było możliwe realizowanie założeń naszego projektu. Nie można nie wspomnieć także o The Velux Foundations, kluczowym Partnerze i sponsorze całego przedsięwzięcia, który w 2018 roku przyznał Polskiemu Stowarzyszeniu Dekarzy grant na realizację zadań związanych z kształceniem branżowym w zawodzie dekarz.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *